Evaluarea psihologică este un proces amănunțit de evaluare și screening realizat de un psiholog. Rolul psihologului care face evaluarea este similar cu cel al unui detectiv care caută indicii pentru a rezolva un mister. Cu cât mai multe indicii pot fi identificate, cu atât mai exacte vor fi informațiile pentru a înțelege ce se întâmplă și a decide ce opțiuni sunt cele mai potrivite pentru o intervenție cu succes.
Instrumentele de evaluare sunt selectate în funcție de motivul trimiterii și de vârsta pacientului. Durata testării va depinde de numărul de teste necesare, de complexitatea fiecărui test si de rapiditatea cu care adultul sau copilul răspund la întrebări.
Psiholog Georgiana Trancău
Evaluarea ABAS II este un sistem de evaluare comportamentală care măsoară abilitățile adaptative ale persoanelor în contexte diferite: mediul de acasă, de la grădiniță, școală, în comunitate. Raportul obținut in urma aplicării testului împreuna cu alte rezultatele din alte rapoarte ajuta in decizia de a stabili direcția intervenției terapeutice.
Deprinderile adaptative, așa cum sunt evaluate de ABAS-II, sunt acele abilități practice de zi cu zi (strâns legate de vârsta persoanei), care sunt necesare pentru ca o persoană să funcționeze și să corespundă cerințelor mediului înconjurător. Astfel de abilități includ capacitatea de a avea grijă efectiv de propria persoană în mod independent, dar și pe cea de a interacționa cu alți oameni. Comportamentele adaptative ale copiilor includ abilități cum ar fi asigurarea normelor de igienă zilnică (spălat pe mâini, pe dinți, etc.), hrănirea, îmbrăcarea, siguranța personală, respectarea regulilor școlare, curățenia casei, relațiile sociale sau capacitatea de a avea grijă de propria persoană la un nivel specific vârstei. Testul ABAS-II ajută la măsurarea capacității unui copil de a funcționa în viață de zi cu zi, prin comparație cu alți copii de aceeași vârstă. Există o serie de motive pentru care se poate administra: evaluarea abilităților de viață zilnică, determinarea severității dizabilității, monitorizarea funcționării independente, furnizarea unor îndrumări pentru obiectivele tratamentului.
Pentru o viziune obiectivă și o acuratețe mai bună a rezultatelor, este recomandat ca ambii părinți să participe la ședința de evaluare. În cazul în care adultul/copilul nu se pot încadra în timpul programat, va fi nevoie de programări suplimentare.
Evaluarea se realizează online așa încât este nevoie ca părinții să aibă acces la o adresa de email activă. Durata programării este de 90 de min, include testare, serviciu de consultanță și recomandări.
Raportul final se trimite in 5 zile lucrătoare.
Psiholog Liliana Radu
Evaluare ASRS
Acest instrument măsoară comportamentele asociate Tulburărilor de Spectru Autist (TSA) apărute în cazul copiilor și tinerilor cu vârste cuprinse între 2 și 18 ani, pe baza observațiilor privind comunicarea, autoreglarea, reciprocitatea emoționala și rigiditatea comportamentală raportate de către părinți sau aparținatori. Pot fi diagnosticate urmatoarele : Tulburarea Autistă Clasică, Tulburarea Asperger și Tulburarea Pervazivă de Dezvoltare fără altă Specificație. Testul ajută la stabilirea unui plan de tratament și intervenție.
Evaluarea ASEBA este un instrument care măsoară comportamente adaptative si probleme ale copiilor si adolescenților între 6 şi 18 ani oferind o imagine complexă asupra sănătății psihologice a persoanei. În termenii criteriilor DSM aceste probleme acoperă următoarele tulburări: tulburări afective, tulburări anxioase, tulburări somatice, ADHD, tulburări de tip opoziționist, tulburări de conduită.
Evaluarea senzorială pentru copii 0-18 ani. Creierul nostru se adapteaza la mediul din jur prin intermediul simțurilor, încă din prima zi de viață. Procesarea și integrarea senzorială stă la baza tuturor procesor psihice precum gândirea, memoria și imaginația. Întelegerea felului în care copilul se adaptează senzorial la mediu ne oferă informații valoroase despre felul în care îl putem ajuta să se simtă în siguranță, să își regleze atenția și emoțiile și cum putem să îl sprijinim în dezvoltare prin alegerea activităților potrivite pentru profilul său individual.
Evaluarea FEAS sau evaluarea capacităților funcțional-emoționale, are scopul de a identifica punctele forte și punctele vulnerabile ale copiilor în relaționarea cu ceilalți și adaptarea la mediu. Adesea copiii care întâmpină dificultăți de adaptare sau au întârzieri de dezvoltare au nevoie de sprijin pentru dezvoltarea acestor capacități prin planificarea activităților, folosirea interacțiunii încarcate afectiv și întelegerea profilului individual al fiecaruia. Urmărim autoreglarea emoțională și a atenției, conectarea și prezența, relaționarea reciprocă, rezolvarea în cooperare a problemelor, comunicare complexa, simbolizare și abstractizarea: acestea sunt abilitățile fundamentale ale dezvoltării umane.
Fiecare evaluare constă în două întâlniri online, o primă întâlnire pentru aplicarea testului pe baza unui interviu cu părinții și o a doua întâlnire online pentru interpretarea testării, detalierea raportului de evaluare și stabilirea planului de intervenție.